resantillfrankrike.blogg.se

Blombackaskolan i Södertälje skickar iväg två franska grupper från årskurs 8 samt årskurs 9 på en studieresa till Frankrike. Med resan finns även andra elever från skolan som fick chansen att åka med. Eleverna ska bo hos familjer i Dreux (1 timmes bilfärd från Paris), på resan kommer eleverna besöka bla. Paris och Versailles. Välkomna att följa vår resa till Frankrike!

Adventure park ( Acrobranche )

Publicerad 2016-04-22 21:33:42 i Allmänt,

Dag 3: 
Idag var det planerat att vi skulle besöka Adventure Park ( Acrobranche ) där man klättrar i träden med hjälp av linnor. Det behövdes mer muskler än vad jag hade förväntat mig och upptäckte även andra muskler jag aldrig hade använt tidigare. 
I Acrobranche fanns det olika svårighets nivåer, grön som betyder lätt upptill svart som betyder svår. Jag, Abbey, Guillemor och fler klättrade allt. Från grön till svart. Svart var väldigt jobbig men även rolig. Fast jag nu har muskelvärk och kan knappt röra mina ben så hade jag det så roligt och fick uppleva något nytt jag aldrig hade tänkt mig. 
Men hur är det på dem olika nivåerna? Jo det är olika sätt du ska ta dig upp och vidare. I början gick det lite långstamt pga att alla inte visste hur man gjorde men det det dröjde inte så länge tills man hade fattat grejen. 
 
Men som sagt så var det en underbar dag med underbara svenska och franska elever! // Yasmin 8a

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela