resantillfrankrike.blogg.se

Blombackaskolan i Södertälje skickar iväg två franska grupper från årskurs 8 samt årskurs 9 på en studieresa till Frankrike. Med resan finns även andra elever från skolan som fick chansen att åka med. Eleverna ska bo hos familjer i Dreux (1 timmes bilfärd från Paris), på resan kommer eleverna besöka bla. Paris och Versailles. Välkomna att följa vår resa till Frankrike!

Dag 5

Publicerad 2016-04-25 07:11:32 i Allmänt,


Dagen började med croisant, choklad croisant och ett annat runt bröd med russin (som jag glömt namnet på) som var köpta nybakade samma morgon. Det var otroligt gott, nästan farligt gott. 

Efter en slapp förmiddag åt vi en rysk rätt som hette kulebjak till lunch. Den var en typ av paj som bestod av champinjoner, lax, ris och ägg med en gräddsås till. Det var jätte gott och jag åt nästan tills jag sprack. 

Efter lunchen satte vi oss i bilen och åkte den timmes långa resan till Paris. Där gick vi i ett köpcenter som hette les quatre temps. Det var jättestort och på vägen tillbaka till bilen gick vi fel ett flertal gånger innan vi tillslut kom rätt. I köpcentret gick vi runt i flera klädaffärer men eftersom jag är sämst på att bestämma mig så köpte jag inget. Däremot drack jag en hallon och banan smoothie och åt en hallon macaron. När vi kom hem så åt vi rester och pratade. Imorgon blir det Paris igen. 

Signe

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela