resantillfrankrike.blogg.se

Blombackaskolan i Södertälje skickar iväg två franska grupper från årskurs 8 samt årskurs 9 på en studieresa till Frankrike. Med resan finns även andra elever från skolan som fick chansen att åka med. Eleverna ska bo hos familjer i Dreux (1 timmes bilfärd från Paris), på resan kommer eleverna besöka bla. Paris och Versailles. Välkomna att följa vår resa till Frankrike!

Första dagen! (20/4-16)

Publicerad 2016-04-21 23:34:24 i Allmänt,


Bussresan var varm och lång. Så när vi äntligen kom fram fylldes jag med lättnad som på tre sekunder vändes till skräck och panik. Vi gick mot skolan och mötte alla fransmän, alla var nervösa och höll sig till sina kompisar. Vi började långsamt hitta våra franska kompisar eller de hittade oss och vi fick våra matkuponger. Första lunchen satt mar nervös och man försökte fokusera på maten. 
När vi kommit hem till fransmännen var det lite jobbigt men så fort vi började göra något så släppte det och vi började prata. Att gå ner och hälsa på föräldrarna var inte alls lika jobbigt som jag trott och jag blev varmt bemött. Alla var jättesnälla och trevliga. Inte så jätte bra på engelska men de försökte och vi hade kul ihop. Till mat fick vi pasta carbonara. Det var var jättegott och passade perfekt när man var hungrig. Pappan älskade Queen vilket också är mitt favorit band. Han hade en stor vinyl skiva med Queen som han stolt visade upp vilket var roligt. Allting gick bra och jag sov gott.  
Signe

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela