resantillfrankrike.blogg.se

Blombackaskolan i Södertälje skickar iväg två franska grupper från årskurs 8 samt årskurs 9 på en studieresa till Frankrike. Med resan finns även andra elever från skolan som fick chansen att åka med. Eleverna ska bo hos familjer i Dreux (1 timmes bilfärd från Paris), på resan kommer eleverna besöka bla. Paris och Versailles. Välkomna att följa vår resa till Frankrike!

Fredagen

Publicerad 2016-04-23 11:42:06 i Allmänt,

Gårdagen var underbar, speciellt kvällen. Dagen började med en jobbig och trög morgon, utan frukost. Kläder på fort, tvätta ansiktet, lägg deodorant o allt annat, och sen bara ruuun to the bus. Vi träffar Leny och Akseli varje morgon så det är ett trevligt sällskap på bussen. Sedan kommer Jennifer på bussen också. Vi är framme vid skolan vid ungefär 7:45. 

Vi får vänta och svälta tills frukosten öppnar i matsalen, jobbig situation 😩. När vi sedan fått i oss frukost så är det dags för oss att närvara på vissa lektioner. Matte var först i schemat och jag fattaaaaade ingenting, jag som är så bra på matte 😒. Sedan hade vi Kemi, och där fattade vi rätt så mycket då det handlade om bakterier som är resistanta mot antibiotika eftersom vi använder det för mycket och maten vi slänger i oss har haft kontakt med mediciner. Thanks to Adelina liksom 😝.

Därefter traskar jag ut från lektion till skolgården där alla våra elever och lärare befann sig på den nya asfalten vars doft trängde sig in djupt in i näsborrarna och även doften av våt asfalt var på plats då. På någon sekund så var jag omringad med 15 franska elever och jag fattade vad de var ute efter så jag knattade iväg till mamma Hala 😉. 

Dagens aktivitet var trädklättring. Jag visste från början hur läskigt det skulle vara. Och första 25 minuterna var 😳. Men sedan gick det bra, och fort. Trevlig dag då man även fick se alla skräckslagna ansikten på de som åkte den svarta banan. 

Senare på kvällen så drog hela 
Aurliens familj och jag till Paris! De hade köpt biljetter till en uuunderbar båtresa på en timme runt Paris. Det var lätt bland det vackraste och mest romantiska jag sett, ingen snack om att jag ska ta med frugan dit. En bild på Eiffeltornet.


Sedan var jag trött och bara slocknade på sängen utan att ha släckt lampan eller borstat tänderna, klart för idag 😟😝.

Philip, 8c

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela