resantillfrankrike.blogg.se

Blombackaskolan i Södertälje skickar iväg två franska grupper från årskurs 8 samt årskurs 9 på en studieresa till Frankrike. Med resan finns även andra elever från skolan som fick chansen att åka med. Eleverna ska bo hos familjer i Dreux (1 timmes bilfärd från Paris), på resan kommer eleverna besöka bla. Paris och Versailles. Välkomna att följa vår resa till Frankrike!

Versailles, 21/4-16

Publicerad 2016-04-21 23:41:14 i Allmänt,

Hej alla!
Vi har precis varit i Versailles. Vi besökte  ett Slott som många kungar har byggt och levt i. Det var enormt, fint, och många saker i slottet var gjorda av guld. 

Slottet hade två våningar och en stor gård som var sträckte sig i 10km . Varje våning var uppdelat i olika delar. Jag tyckte mest om trädgården, den var väldigt vacker och stor. Där fanns det väldigt många fontäner och i varje fontän fanns det statyer. Några av statyer var gjorda efter kungarna.
Vi promenerade hela vägen till Le Petit Trianon och Drottning Marie-Antoinettes landställe. Det var så vackert, sagolikt vackert!

Jag tyckte mycket om dagen för att jag hade roligt med vänner och såg nya och fina saker som jag inte sett i hela mitt liv.








Mvh/ Milad 8B

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela